torsdag 7 januari 2010

Nej tack Rickard Sjöberg

Jag har signat upp mig i NIX-registret och har hemligt telefonnummer, jag försöker ducka under reklamradarn. På min brevlåda står det "ingen reklam tack". Inte ett utslag av en tillfällig idé och inte heller speciellt nytänkande. Jag kan till och med ha kopierat meningen, som sannolikt inte ens fyller de grammatiska kraven för att vara just en mening, från någon annan brevlåda. Tanken var inte att vara avantgarde, jag ville bara vara tydlig. Ge fan i att skövla skog och betala någon stackars sate alldeles för lite pengar för att fylla min brevlåda med nonsens. Jag bryr mig inte om extrapriser på Blomsterlandet och ÖB. Ändå finns det reklam som smiter igenom och fullkomligt ignorerar mina önskemål. Med jämna mellanrum finns det i brevlådan kuvert med en Rickard Sjöberg frireligöst leende på framsidan. -Vinter, gör som dina grannar, anmäl dig till postkodlotteriet! Aldrig i helvete! Aldrig. Och ju fler brev med den fånleende Rickard Sjöberg jag får, desto starkare blir mitt aldrig. Så, jag förutsätter att du läser min blogg Rickard, lämna en kommentar så kan vi ta en personlig kontakt för att diskutera det här ofredandet du håller på med.

I övrigt kan man konstatera att Sverige måste vara ett av de lugnaste länderna i världen. Tidningarnas löpsedlar (alltså den direkta spegelbilden av vad som händer i samhället) skvallrar om Elins semester utan Tiger och köldchocken. Framför allt köldchocken eller rysskylan eller vad som för stunden låter häftigast skapar rubriker, gärna med istappar under. Ja, vi har -20 men jorde håller väl inte på att gå under. Eller? Dagens roligaste rubrik hittade jag på hallandsposten.se. Död man hittad i bagageutrymmet i brinnande bil. Polisen utesluter inte mord. Kollegorna i Halland har tydligen bra näsa för när något inte gått rätt till :)

nu ska jag hem till en vän och äta middag. Ta hand om er i köldchockens Sverige.

/ Vinter

1 kommentar:

RE:77 sa...

Död åt direktadresserad reklam!